Wyszukaj na stronie
Jesteś tutaj już od sekund
Szkoła Podstawowa nr 1

WYCIECZKA NA MIERZEJĘ WIŚLANĄ

Dodano dnia: 10.10.2020

W dniu 07.10.2020r. klasa VIId uczestniczyła w wycieczce na Mierzeję Wiślaną. Jadąc w stronę Krynicy Morskiej obserwowaliśmy zmiany, jakie zachodzą na Mierzei Wiślanej za sprawą jej przekopu i budowy kanału żeglugowego Nowy Świat. Za Krynicą Morską, kierując się w stronę miejscowości Piaski, dotarliśmy do najwyższego szczytu Mierzei Wiślanej, jakim jest Wielbłądzi Garb. Weszliśmy na szczyt, który znajduje się na wysokości 49,5 m n.p.m., gdzie z platformy widokowej podziwialiśmy cudowne widoki z jednej strony na wody Zatoki Gdańskiej a z drugiej na wody  Zalewu Wiślanego. Kawałek dalej, przeszliśmy ścieżką edukacyjną, z której dowiedzieliśmy się dużo na temat ptaków, występujących na Mierzei Wiślanej. Ścieżką tą dotarliśmy na Górę Pirata. Każdego roku, w ramach Europejskich Dni Ptaków, odbywa się tu liczenie przelatujących ptaków. Można tu obserwować miliony ptaków wędrujących na zimowiska położone w południowej Europie i Afryce. Spotkaliśmy tu członków Stowarzyszenia Drapolicz, którzy przekazali nam wiele interesujących informacji na temat obserwowanych ptaków. Próbowaliśmy również sami rozpoznawać różne gatunki ptaków na podstawie otrzymanych od nauczyciela przewodników. Zdobytą wiedzę sprawdzaliśmy wykonując przygotowane przez nauczyciela zadania i krzyżówki. Następnie udaliśmy się na spacer nad morze, gdzie odkrywaliśmy różne ciekawe siedliska roślin wydmowych.
W drodze powrotnej odwiedziliśmy historyczne miejsce-  niemiecki nazistowski obóz  koncentracyjny i zagłady Stutthof. Z przewodnikiem zwiedziliśmy Muzeum Stutthof, zobaczyliśmy Pomnik Martyrologii ofiar obozu a także Bramę Śmierci. Dowiedzieliśmy się w jakich warunkach żyli więźniowie. Wszystko to zrobiło na nas ogromne wrażenie. Jest to bardzo bolesne historycznie miejsce, zarówno dla Polaków jak i ludzi innych narodowości.