Wyszukaj na stronie
Jesteś tutaj już od sekund
Szkoła Podstawowa nr 1

ZIELONA SZKOŁA W KUDOWIE ZDRÓJ

Dodano dnia: 25.09.2016

W dniach 18.09.2016 - 23.09.2016 roku uczniowie klas 6 wraz ze swoimi wychowawcami pojechali na "zielone lekcje" do Kudowy Zdrój.
Po długiej podróży przybyliśmy do pensjonatu " Góry Stołowe", gdzie zajęliśmy wyznaczone pokoje , rozpakowaliśmy się i odpoczywaliśmy, gdyż podczas następnych dni czekało nas wiele atrakcji, ale również mnóstwo chodzenia. W trakcie naszego pobytu zwiedzaliśmy różne zabytki np., w Wambierzycach Sanktuarium Matki Bożej Wambirzyckiej Królowej Rodzin i Patronki Ziemi Kłodzkiej , w Czermnej Kaplicę Czaszek. Poznawaliśmy piękny krajobraz Gór Stołowych, wędrowaliśmy po Błędnych Skałach, jak również Pętlą Kłodzką . Podczas naszych wędrówek poznawaliśmy nowe gatunki zwierząt i roślin, które w bardzo humorystyczny sposób przybliżał nam najzabawniejszy przewodnik, Pan Tadeusz. Tylko co było prawdą, a co żartem…?
Na trasie naszej eskapady znalazła się też Praga ze swoimi zabytkami. Podziwialiśmy Małą Stranę, Ratusz i Rynek Staromiejski, Rynek Wacława, Most Karola, Nowe Miasto, Praski Zamek.
Ostatniego dnia wycieczki spacerowaliśmy po Parku Zdrojowym, w którym kuracjusze przebywający w tamtejszych uzdrowiskach korzystają ze zdrowotnych wód źródlanych. My oczywiście także posmakowaliśmy jednej z nich, niestety jak większość lekarstw była niesmaczna, ale jak ma pomóc, to trzeba skosztować.
Po spacerze udaliśmy się na "szlak ginących zawodów", gdzie mogliśmy podziwiać kunszt pracy garncarza czy piekarza oraz skosztować przepysznego chleba ze smalcem.
 Po obiedzie udaliśmy się do aqua-parku , gdzie szaleliśmy na zjeżdżalni i rwącej rzece. Ten pełen atrakcji dzień zakończyliśmy dyskoteką, podczas której wszyscy się świetnie bawili.
W piątek, wczesny rankiem, wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.
To był wspaniały czas. Dziękujemy.