Wyszukaj na stronie
Jesteś tutaj już od sekund
Szkoła Podstawowa nr 1

WYCIECZKA DO WARSZAWY

Dodano dnia: 12.06.2017

07 czerwca uczniowie z  klasy IV c wraz z wychowawczynią panią Marzeną Kiełek i panią pedagog Katarzyną Mizerską wybrali się na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Na miejscu czekała na nas pani przewodnik Krystyna Zajkowska, która w bardzo atrakcyjny i przystępny sposób pomogła nam poruszać się po mieście i przybliżyła jego historię. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od  Łazienek Królewskich, całego kompleksu, następnie udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki, by z XXX piętra zobaczyć panoramę stolicy. Ogromną atrakcją tego dnia była wizyta na Stadionie Narodowym.
Dzieci zasiadły na trybunach tego obiektu, zaś piłkarskich emocji dostarczyło im  zwiedzenie trasy piłkarskiej, szatni, zrobienie zdjęć z koszulkami znanych  piłkarzy. Pracownicy Hostelu  Adventura na Saskiej Kępie, w którym zatrzymaliśmy się zapewnili nam atrakcyjne warunki noclegowe , przyjazny klimat  także z uwagi na fakt, iż był wyłącznie do naszej dyspozycji.
Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzenia Starówki, pięknego Zamku Królewskiego, chwilę spędziliśmy w Archikatedrze Świętego Jana na ul. Świętojańskiej. Tutaj zakupiliśmy liczne pamiątki, skosztowaliśmy pyszne lody i dalej spacerowaliśmy poznając kolejne miejsca warte obejrzenia m.in. Pomnik Małego Powstańca. Z okien autokaru zobaczyliśmy Syrenkę, będącą herbem  stolicy, pięknie odrestaurowany Belweder, Pałac Prezydencki  oraz liczne ambasady. Zmęczeni, ale zadowoleni powróciliśmy do hostelu, by wieczorem udać się na spacer wzdłuż ul. Francuskiej, by skosztować lodów Grycan, a wszystkie ważne momenty naszego zwiedzania uwieczniała pani Aleksandra Behnke, rodzic uczestniczący w wycieczce. Wspólnie zrobiłyśmy ponad 600 zdjęć. Będzie co oglądać i wspominać. W trzecim dniu obejrzeliśmy seans „ Słoneczna Podróż” w Planearium przy CNK oraz wystawy stałe na terenie  obiektu. Tuż po obiedzie opuściliśmy Warszawę zgodnie stwierdzając, iż była to naprawdę  atrakcyjna wyprawa nie tylko pod kątem poznawczym, ale i wychowawczym. Uczniowie doskonale wywiązywali się z ustaleń i wykazywali zdyscyplinowanie podczas zwiedzania. Bezpiecznie powróciliśmy do Elbląga, by powitać oczekujących przed szkołą Rodziców.